vrijdag 14 september 2012

Onbetwiste winnaar...


De onbetwiste winnaar van de nazomertuin is voor mij absoluut de Echinacea. Het stekelige hart is zo fotogeniek! Zowel tijdens als ver na de bloei blijft het intrigeren. Insecten schijnen nauwelijks last te hebben van die vervaarlijk uitziende stekels. Zelfs het meeste tere vlindertje zit moeiteloos te snoepen op het indrukwekkende hart. Al jaren probeer ik er minstens een paar in mijn tuin te hebben. Jammer dus dat de plant niet gegarandeerd winterhard is en regelmatig wegvalt in de winter. En met een nieuwe plant heb je maar weer een klein toefje met één of twee bloeistengels. Volgend jaar zien dat ik een grote plant ergens opscharrel!

5 opmerkingen:

Sylvia zei

Ja prachtig zijn ze, ik heb ze ook gehad. Maar na de laatste paar winters waarin het niet vaak maar wel erg hard vroor is er geen een overgebleven...
Inderdaad een erg fotogenieke bloem!

marjolein vd fotokraam zei

Ja, ze zijn idd prachtig, fijn en statig.
Ik heb dus ook noodzakelijkerwijs nieuw bosje in de tuin

Patricia zei

dan heb ik geluk gehad vorig jaar 4 kleine plantjes neergezet en dit jaar hadden we enorm veel bloemen:-) :-) :-) ze zijn idd prachtig!

Hendrike zei

De mijne is veel paarser, maar wel heel winterhard. Staat hier al jaren in de tuin en komt elk jaar weer op.
Maar deze is wel een hele mooie!

boomkruiper zei

Hoop zo dat het je beter gaat. Ben blij te zien dat je weer fotografeert!

@ Zou je op me willen stemmen. Ben genomineerd bij National Geographic.

Bij voorbaat dank!