maandag 20 augustus 2012

Every cloud should have a silver lining.....


De 6 weken vakantie vlogen voorbij. En al weet je het, als je aan het begin van die lange zomervakantie staat (maar denkt dat je nu intens zult gaan genieten van alles zodat je de tijd vasthoud), het is er voordat je er erg in hebt; het einde van de vakantie en het begin van een nieuw schooljaar.
Het was heerlijk weer 6 weken "thuis" te zijn. Elk moment te kunnen genieten van de rust, de vriendelijkheid en de pracht van dat kleine dorp op de Brabantse Wal. De luchten, de vennen en de wijdsheid. Al die bekende gezichten in de supermarkt en op straat, elke auto een bekende bestuurder dus veel zwaaien. Zo heerlijk voorspelbaar. Nu weer basis Amersfoort. Waar ik me, opnieuw of nog steeds, ontheemd voel. Thuisloos en misplaatst. Verloren en anoniem. Ongezien.
Het schrille contrast schuurt het kleine korstje, ontstaan door zon, lieve bekenden, natuur en niets hoeven, er genadeloos af. Mijn hart nog steeds rauw vlees. Het verdriet nog veel te groot, niet te bevatten. Ongenadig en gevaarlijk dicht onder de oppervlakte. Te veel breekmomenten. Veel te vaak niet meer weten en niet meer willen. Het verlies van mijn dochter, het gezin dat altijd het enige was dat ik wilde en waar ik zo voor geknokt heb, dat me zo lief was. Mijn thuis. Mijn veilige vesting. Onbegrip en verbijstering regeren mijn dag. Verdwaald, het juiste spoor bijster en nog lang geen berusting....

6 opmerkingen:

Tiny zei

Je vakantie zit er weer op...kan me het gevoel helemaal voorstellen.
het zal moeten wennen al zal dat moeilijk zijn.
Het kost tijd om je ergens anders te settelen.
Het heeft allemaal zijn tijd nodig. Sterkte !!!!

elly zei

Een logje uit het diepst van je hart. Het was of ik erop zat te wachten om je de juiste woorden te schrijven, Maar de wijsheid ontbreekt me en er zijn ook geen woorden voor het verdriet. Ik heb alleen maar een digitale schouder voor je hoofd om uit te rusten en de vrede in jezelf terug vinden. Daarbuiten is het niet.
Liefs en veel sterkte.

Sylvia zei

Fijn dat je genoten hebt van de vakantie, wat vliegt het altijd om he...
Prachtige foto, het lijkt wel of de hemel in brand staat...
Je hebt ook zo veel mee gemaakt, het duurt vast nog wel een tijdje voor je het een plaatsje kunt geven.
Schrijf het hier maar van je af, misschien helpt het.

marjolein vd fotokraam zei

Je bent in ieder geval al bezig met het te `plaatsen` en dat kost tijd en aan z`n antwoord heb je niets, helaas. Je zult het zelf moeten doen, maar vergeet niet de naasten die nog om je heen zijn. En die brandende liefde (zoals je foto) sleept je er vast door hen. Héél veel sterkte en van je af schrijven is nog steedsde goede remedie
Dag, dikke kus uit het westen.

Monique zei

Prachtige foto. Sterkte met alles!

Hendrike zei

verdwaald in de wereld, een wereld die je niet zo wilde..kan me het zo goed indenken. Vind het ook zo erg voor je....eens zal je je weg weer vinden, maar dat heeft tijd nodig, veel tijd en tranen. Ik ken je alleen via je blogs, maar toch huil ik een beetje met je mee. Sommige dingen zouden gewoon niet mogen gebeuren.
Heel veel sterkte...