dinsdag 12 juni 2012

Weeskonijn....


Bij aankomst in het HH bleek er een plezierige verrassing op ons te wachten. Een dwerghangoortje. Hij zat rustig te knabbelen en schrok in het geheel niet van ons. Integendeel; hij liet zich gewoon oppakken en aaien. Dit kon geen verwilderd konijntje zijn! Dus zolang in de bench gezet en verwend met worteltjes, hooi, appeltjes en een bakje voer dat hij met graagte aanviel. Flappie was behoorlijk hongerig! Navraag bij de eigenaresse van het park en de plaatselijke super leerde dat er niemand een konijntje als vermist had opgegeven. Tja, wat is dan wijsheid? Een konijntje steeds maar op en neer van het AH naar het HH en vice versa is ook niet handig. Dus na een gezondheidsinspectie, schone oortjes en dito neus en oogjes, geen diarree, gezonde eetlust en levendig, toch maar weer het deurtje van de bench open gezet. Flappie was niet onder de indruk van zijn herkregen vrijheid en bleef gewoon in de tuin rondhobbelen. Sterker nog: als we op het gras of het terras zaten kwam hij gewoon naar ons toe en liet zich aaien en lekkers toestoppen. Wat een schatje! Dat grote weiland, dat zag hij vooralsnog niet zo zitten. Als ik konijn was had ik het wel geweten! Ga heen weeskonijn en wees konijn.... of zoiets...  Al gun ik het diertje zijn vrijheid, toch hoop ik stiekem dat hij volgend weekend gewoon weer op ons zit te wachten. Zou hij komen als we hem roepen?

5 opmerkingen:

J©NW zei

Een hoog aaibaarheidsgehalte Miriam.
Bij dit soort vondsten is het misschien goed ze aan te melden bij Amivedi, de eigenaar kan best wel elders in het land wonen en daar in de omgeving een huisje hebben.
Hoeft natuurlijk niet hetzelfde park te zijn....
Gr Jan W

Ank zei

Hem zijn 'vrijheid' teruggeven is zo goed als zeker zijn doodvonnis vellen want tamme konijnen overleven normaal gesproken niet in wild, ze worden door wilde konijnen aangevallen en ze herkennen het gevaar van roofvogels, loslopende katten en honden niet dus hebben ze geen vluchtgedrag. Ook weten ze vaak niet welke planten ze wel en niet kunnen eten. Het feit dat het beestje honger heeft zegt genoeg. Ik heb een aantal van deze stumperds uit de opvang gehaald, met gaten in de oren, wonden overal, ernstig vermagerd, noem het maar op. Dus ik zou zeggen direct weer vangen en als je hem zelf niet kunt houden naar een konijnenopvang brengen. Dit 'Japannertje' (zo heet deze vachtkleur) ziet er uit alsof hij nog maar net 'vrij' is. Amivedi zou ik zeker op de hoogte brengen. als je verder nog adviezen nodig hebt dan hoor ik het wel.

groetjes van Ank (niet voor niets Bunnymom)

marjolein vh pl zei

Wat een schatje is dit
Nu maar hopen dat ie deze week overleefd, als je de blogs van mijn 2 voorgangers leest.
Dat zal jou ook niet gerust stellen :-)

Tiny zei

Was ook gelijk mijn gedachte, dit is geen wild konijntje.Zielig,hoop dat hij het nog even red en dat je wat aan de tips van Ank hebt..en je hem weg kan brengen naar Amivedi.
Het is wel een lieffie.

elly zei

Ik ben benieuwd Miriam.
Ik sleepte (lang geleden) mijn kaviaar, hond en parkiet weekelijks op en neer naar de camping. Maar ja, een heel gedoe hoor. Ik zou het niet graag weer doen.