woensdag 8 februari 2012

Zielig eendje....


Bij een wak onder een brug ontdekte ik gisteren twee vissende Aalscholvers. Daar moest een foto inzitten! Toen ik echter naar de slootkant stapte kwam er een horde watervogels op me af, hopend op een stukje brood. En daar stond zij ineens voor mijn neus; het zielige eendje. Het plastic bandje om haar hoofd zat behoorlijk strak, en al kon ze wel eten, vroeg of laat zouden er problemen ontstaan. Even overwogen om haar te vangen, maar dan sta je daar met een tegenspartelende eend onder je armen. Dus heb ik thuis de dierenambulance maar gebeld. Ze zouden kijken of ze haar konden vangen en helpen. Gelukkig, want zielige eendjes, daar kan ik niet tegen....

8 opmerkingen:

Marinake zei

En jij weer en goede daad gedaan!

marjolein vh pl zei

Oh...dat is idd erg zielig om te zien.
Logisch, dat je niet tegen zielige eendjes/lees dieren kan.

Anoniem zei

Je hebt er een mooie foto aan overgehouden Miriam,
nu maar hpen dat de eend er 'slechts' wat hoofdpijn aan overhoudt!!
Je vraagt je af of dit een ongelukje is ....ik hoop 't wel!
Gr Jan W

boomkruiper zei

Wat een zieligerd. Ben blij dat je gebeld hebt!

afanja zei

Hulde voor jouw doortastende optreden, Miriam, hopelijk hebben de mensen van de dierenambu hem kunnen vangen. Je hebt er ook nog een leuke foto aan overgehouden, wat wil een mens nog meer.
Ik zag vandaag een zielige scholekster, maar die was helaas niet meer te helpen. :-(

Aly zei

Hopelijk is ie nu verlost van het bandje Miriam .
Jouw kordaat optreden is de redding voor dit pech eendje.
Mooie maar zielige foto.

elly zei

Zo.n mooi dondersteentje hieronder en dan zo'n ziel eentje hierboven. Wat een tegenstelling.

Fred zei

Hallo
Wat goed van jullie,ik zou het zelfde hebben gedaan.
Groetjes
Fred