woensdag 15 februari 2012

Pech.....


Mijn Olympus Pen is spijtig genoeg nu al kapot. Omdat ik de camera van iemand had overgekocht (nieuw in de doos, gewonnen, dus geen aankoopbewijs) helaas geen garantie. Fotograferen deed ik weer met de Powershot G7 en de Canon Eos 50D. Gaat ook goed, maar ik miste mijn Pen en de Sigma macrolens. Dus naar een officiële Olympusdealer alwaar ik 65 euro handlingkosten kon ophoesten.Na opsturen bleken de reparatiekosten 209 euro te bedragen. Niet om het één of ander, maar een nieuwe body, met twee jaar garantie, kost me slechts 189 euro! Daarnaast wil Olympus nog 25 euro verzendkosten van me ontvangen als ik de camera terug wil. Huh? Een inspectierapport kunnen ze me niet overhandigen, dus weet ik niet eens wat het manco van het toestel is. Het lijkt wel een ontmoedigingsbeleid! Boos ben ik, en teleurgesteld. Neemt niet weg dat ik verslingerd ben geraakt aan mijn Olympus Pen. Dus komt er vandaag, als het goed is, een nieuwe body binnen. Alles bij elkaar een dure grap, die Pen. Voor dat geld had ik ook een mooie lens gehad. Hopen dat ik met mijn nieuwe body meer geluk heb! Ondertussen maak ik de macro's van het smeltende ijs op onze vijver maar weer met mijn Powershotje....

11 opmerkingen:

Di Mario zei

Dat klinkt bijna als afzetten. Bij zo'n winkel zou ik geen spullen meer willen halen. Maar je foto's zijn wel weer mooi.

Love As Always
Di Mario

marjolein vh pl zei

Oh...wat een pech, vreselijk zonde hè ?
En die onmacht en onrecht, die je dan voelt...brrrr
Met je smeltend ijs is niks mis mee en fijn toch dat het weer lente wordt.
@ En gelukkig zijn we allemaal anders en daardoor is het zo leuk en kan je delen. En die warmte in A wil ik wel met je delen via de foto`s :-) Spannend !!

Ank zei

Ooit heb ik iets vergelijkbaars meegemaakt maar het heeft er wel voor gezorgd dat ik met een spiegelreflex ben blijven fotograferen, anders was het bij de compact gebleven.
Je smeltende ijs staat er mooi op!

J©NW zei

Mooie compo Miriam, mooie diepte met dat gapend gat....top!
Gr Jan W

Aly zei

Nou kan me je fustratie heel goed voorstellen Miriam.Wat een pech!

je smeltend ijs staat er mooi op!
Veel plezier en geluk met je nieuwe camera.

boomkruiper zei

Ook al ben je dol op je Pen maar dit is toch gezien het kostenplaatje en de afhandeling geen reclame voor Olympus.
Maar je ijsfoto is om voor te smelten :)

afanja zei

Kan me voorstellen dat je daar van baalt, Miriam. Olympus zou wat mij betreft het heen en weer kunnen krijgen ...
Gelukkig heb je wel een prachtig resultaat weten te boeken met je Powershot, want de foto van het smeltende ijs is erg mooi geworden.

Tiny zei

Kan me voorstellen dat je kwaad bent, wat een gedoe met de camera.
Fijn dat je een nieuwe hebt gekocht, een dure grap inderdaad.
En geen reclame.
Mooie macro van het ijs op je vijver.
Groetjes en veel plezier met je camera welke maakt niet uit ;-)
Ik heb er ook 3 hoor.

Edwin y Cornelia zei

http://www.rofarepair.nl/ Wij wonen dan wel in Spanje maar op een forum kwam ik dit adres tegen voor reparatie´s. Bevroren Rozemarijn? Ik wist niet dat die konden bevriezen, dan is het wel heel erg geweest.

Monique zei

O wat jammer zeg! Ben je zo blij met je nieuwe aankoop, gebeurt er zo iets! Flink balen!
Groet, monique

elly zei

Wat erg zeg. Zul je altijd zien als je denkt een buitenkansje te hebben.
Intussen heb je dus gelukkig een andere, maar ja balen is het.