vrijdag 27 januari 2012

Tuindromen....


De koude natte dagen bieden me een uitgelezen kans me uren te verdiepen in mijn tuinboeken. Snuffelen, wikken, wegen. Er moet dit voorjaar een tuin beplant worden..... Een behoorlijke bloemenborder, en, voor mij geheel nieuw: er moet 6 meter oever beplant worden. Dat grassen een belangrijke rol gaan spelen in mijn nieuwe tuin, dat is zeker. De manier waarop grassen bewegen en het licht vangen is ongeƫvenaard. Maar welke grassen en waar kan ik die krijgen? Er staat uiteraard in het voorjaar een trip gepland naar Piet Oudolf in Hummelo, een man wiens beplantingsstijl ik ontzettend bewonder. Tot die tijd droom ik, al bladerend door al die mooie foto's, van wuivende halmen en glanzende kafnaalden...

6 opmerkingen:

marjolein vh pl zei

Heerlijk toch dat wegdromen, de voorpret is net zo leuk.
Mooie halmen heb je mee gefotografeerd.

marjolein vh pl zei

@ Ik ben in nov met zoonlief in Rome geweest, op mijn marjoleinvanhetplein.weblog.nl heb ik meer foto`s van het Colsseum staan.
En Rome is zo mooi...een echte aanrader.
`k Zou zo terugwillen ;-0

Monique zei

De voorpret is de halve pret! Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Vind deze foto erg mooi, de herhaling van de halmen in de achtergrond en de druppels en het vliegje zo mooi scherp in beeld. Jij ook een fijn weekend gewenst Miriam!

afanja zei

Bij het zien van die vlieg op een van de halmen, droom ik lekker met je mee, verlangend naar de tijd dat de insecten weer zoemen en de vlinders fladderen ... :-)

Anoniem zei

Voor het geval je niet alle helleborussen mee kon nemen: misschien ook een bezoekje aan de Hessenhof in Ede? Open vanaf de 1e donderdag in maart!
Deze grasjes beloven i.i.g veel voor de toekomstfoto's!
Geniet van het weekend. Gr Jan W
OT: Als mijn link niet geactiveerd is , staat er bij mij geen nieuw blog.
Dit omdat de rssfeed niet goed werkt. Weblog.nl werkt hard aan een oplossing....

Tiny zei

Je zal er vast weer iets heel moois en sfeervols van maken.
Lekker toch dat zoeken, wikken en wegen en plannen.
Succes ermee en gezellig weekend.