zaterdag 24 september 2011

Licht....


Door Cern in Zwitserland zijn er door de deeltjesversneller metingen gedaan die de relativiteitstheorie van Einstein op de hak nemen. E=MC2. Er zijn voor het eerst deeltjes gevonden die sneller gaan dan het licht. Iets dat tot nu toe onmogelijk werd geacht. De wetenschappelijke wereld is in rep en roer, men gaat nu de gegevens toetsen op betrouwbaarheid. Want stel je voor dat het echt zo is? Dan gaat ons wereldbeeld op zijn kop! Tijdreizen en teleportatie gaan ineens tot de mogelijkheden behoren. Biedt mij de gelegenheid ongegeneerd te dromen over nieuwe (of moet ik zeggen oude) vakantiebestemmingen! Voorlopig neem ik echter wel genoegen met het herfstlicht in mijn tuin.....

7 opmerkingen:

Sylvia zei

Dat herfstlicht is anders niet verkeerd.
Prachtig die schitteringen in die pareltjes. Zo mooi helder en scherp.

Anoniem zei

Mijn probleem met de tijdvoorkeuze-instelling op mijn camera is gelijk verklaard:
er zijn dingen die sneller gaan dan het licht en zó snel kan ik niet met licht schrijven.....
Mooie foto Miriam, diamantjes zijn het geworden.
Gr Jan W

elly zei

Ik hang ook uit op http://ellyvandoorn.wordpress.com/ om vast te oefenen voor weblog. wat het allemaal moet worden?...
Prachtig wat je weer van die druppeltjes maakte. Er is zoveel dat me boeit hier en nu. De wetenschap, spannend en interesssant, maar tijdreizen, ik denk dat ik het niet meer meemaak of misschien vanzelfsprekend over een tijdje door incarnatie, want tijd bestaat niet hè. ;-).

Tinie zei

Hé hé eindelijk ben ik op je site.
Ik kom via Marjolein.
Jou linkje: miriamemeijer@blogspot.com
werkt niet, als ik hier op klik kom ik op de begin pagina om een blog te maken.
Ik zie het al, je hebt er een @tussen staan en dat zal en . moeten zijn ;-))
Prachtige druppels heb je gevangen, helder en scherp met een mooi lichtje er in.
Groetjes Tinie

Ank zei

Schitterende druppelfoto, zowel letterlijk als figuurlijk ;0)

afanja zei

Het zal nog wel een paar jaar duren, voordat we echt weten of die neutrino's sneller gaan dan het licht. Wat nu al zeker is, is dat jij hier letterlijk en figuurlijk een schitterende druppeltjesfoto laat zien.

hendrike zei

Ja, bijzonder zo'n bericht heh. Ik ga dan gelijk denken als dat kan, wie weet wat er dan nog wel meer niet mogelijk is!
Maar dat licht van jou is ook niet mis, prachtig die druppels!