vrijdag 9 september 2011

Geen gemopper......


 De zomer is onmiskenbaar op haar retour. De eerste herfstblaadjes liggen nat te wezen tussen hazelnoten en eikels. En nee, van mij geen gemopper over hoe slecht de zomer wel niet was. Want wat heeft mijn tuin geleefd! Ik heb nog nooit zoveel zoemers en zwevers gezien als afgelopen maanden. Dit prachtige bijtje was er één van. Ik heb geprobeerd te achterhalen om welke (waarschijnlijk solitaire) bij het gaat, maar zonder succes. Gelukkig hebben we de foto's nog!

3 opmerkingen:

afanja zei

Hier was het echt behelpen in de tuin. Vanaf half juli heb ik hier bij geen insecten meer gezien in de tuin. En de meeste bloemen lieten het ook snel afweten. Maar gelukkig hebben we een geweldige druivenoogst. Dat maakt veel goed.
Maak er een mooi weekend van, Miriam.

Anoniem zei

Dag Miriam,

Nog altijd prachtige foto.s Geweldig !!!

Kort geleden las ik iets over bepaalde bijen die een behaard achterlijf hebben waar ze hun stuifmeel mee vervoeren het lijk me dat dit er een is Ik zal proberen er achter te komen wat de naam is.

Bertus

Sylvia zei

Nou, bij mij niet hoor.
Wat hebben mijn bloemen te lijden gehad onder de vele, grote, dikke druppels... :-(
Prachtige uitsnede en scherpte!